About Us

Wij zijn een klein team met een idee: overnachting zonder provisie.

In 2006 hebben we de ontwikkeling van een applicatie ontwikkeld waarmee we bestellingen uit de retail, toen onze klanten, een op een konden doorsluizen naar onze leveranciers. De applicatie noemden we trademore-online!

Onze applicatie is in 2008 gereed gekomen. Maar wij konden onze leveranciers en ook andere leveranciers niet krachtig. Men wilde wel jaarlijks een aantal malen op dezelfde beurs staan ​​maar daarnaast hun producten tonen op een platform was een brug te ver. En terwijl wij voorzieningen hadden getroffen dat de koper, hun klant dus, gewoon met de voorwaarden en de prijzen kon kopen die zij uit het verleden kenden. En ook de consument zou die prijzen niet zien. Die kreeg alleen de consumentenprijzen te zien.

Dus te vroeg.

In de “modus” lukt dat wel. Maar in de cadeau- en geschenkartikelbranche, waar wij opereren, niet. In de jaren na 2018 ontstonden er applicaties die op onze eerder getoonde applicatie leken en die met veel geld de markt konden bewerken.

In de jaren 2012 en later ontstond er met de naam in Nederland een ontwikkeling om de webshop voor de retail meer aandacht te geven. Men wilde lokaal de winkelier in een aanzienlijke webshop applicatie de burger bedienen.

Nu hadden wij in onze applicatie, trademore-online, een voorziening getroffen waarbij wij aan de geselecteerde consumenten-klanten van de eerder genoemde leveranciers de mogelijkheid boden om te geven in welke winkel de producten van de leverancier verkocht werden.

Dus met die uitgangspunten kon de ontwikkeling prima gevolgd en ook gerealiseerd worden.

Dus wij hebben de domeinnaam citywebshops enorm. Zowel voor Nederland als voor België en zelf voor meer landen in Europa.

De applicatie citywebshops vroeg wel nog een aantal aanpassingen. Dat werd door onze Indiase partner, Neologix, verzorgd. Het winkelmandje moest producten van verschillende bedrijven kunnen beheren en als de klant afrekende moest hij/zij wel alles in een keer betalen maar het systeem moest er zijn voor zorgen dat elke verkoper van haar deel kreeg.

Toen wij daar naar vragen, 2014/2015, bestond dat nog niet. Nu wel. Dat heet de gesplitste betaling. Ook in de productspecificaties moeten nog flink sleuteld worden. Denkt u maar aan de bakker met al zijn verschillende producten. Een broed is niet maar een broed. maar moet het snijden of niet is het wit van tarwe, de helft van de hiel, etc etc. Dus ja daar moest nog wel wat gebeuren. En elke bakker wilde zijn eigen foto’s. Het komt nu langzaam. Dat zult u ook ervaren. Maar niet allemaal in een groot winkelmandje zoals bij
de grootgrutters. En die willen weer niet bij elkaar in een grote applicatie.

feitelijk bestaat het vandaag nog niet. De kleine retail was nog niet dichtbij en de winkelketens hadden waarschijnlijk een andere aanpak. Ja, willen wij zeggen dat de voorraad in de webshop van de winkelier in de straat en de enorme voorraad van diezelfde winkelier gelijkwaardig zou moeten komen. Een administratieve opgave die niet zo eenvoudig te begrijpen is. Ik denk hier vooral aan de mode Ook te vroeg.

Maar we hadden inmiddels ervaring met een groot aantal vestigingen.

Onder andere hadden we gezien dat we voor het online duur van overnachtingsbedrijven niemand nodig hadden en hebben. Inmiddels was het internet zover dat alle informatie beschikbaar was en is. Althans voor een zeer groot aantal en het groeit nog steeds.

Maatschappelijk brandde discussie over de voorzieningen die overnachtingsbedrijven moeten betalen. Dus het was ons duidelijk dat iedereen online met alle informatie die wij maar kon vinden. Ook de mogelijkheid om direct de kamer van het verblijf te regelen met de aanbieder. Geen dure provisieoplossingen meer. Althans niet bij ons. En dat moest voor een vast tarief per jaar waar niemand van wakker zou liggen. Enkele tientjes per jaar voor de kienere bedrijven en wat meer voor de bedrijven met meer kamers.
Maar allemaal in een bescheiden jaartarief. In onze FAQ treft u de tariefstructuur aan.

En nu zijn we zover dat we gaan starten. Onder de domeinnaam: overnachting.be zijn we van start gegaan.

Enige informatie over onszelf.

Dit keer trek ik de kar maar daarvoor hebben we dat gezamenlijk gedaan. Ontmoet zoon en echtgenote. Met naam Neologix onze Indiase partner heeft ons met kennis en inzet gesteund. Mijn zoon, Gion, heeft zelfs in 2007/2008 de eerste webapplicatie voor de Global Champions Tour met Neologix gebouwd.

Het gevolg is dat u informatie over de applicatie krijgt, zoals nu live is gegaan.

Gegevensverzameling:

Alle gegevens in deze applicatie zijn afkomstig van de officiële Vlaamse toeristische organisatie. Een accommodatie is een hotel, B&B, camping of ander verblijf waar je één of meerdere nachten kunt doorbrengen. Dit bestand bevat bijna 30.000 verschillende items.

Wij hebben deze informatie zorgvuldig aangevuld met ons eigen doel voor ogen:

boeken zonder provisie.

Op onze site komt u altijd rechtstreeks in contact met de accommodatie – zonder tussenkomst en zonder afhankelijk te zijn van ons of van een derde.

Of er een boeking tot stand komt, is volledig aan u en de aanbieder.

Wij tonen geen voorkeuren en rangschikken overnachtingsplekken in principe alfabetisch.

De huidige betaversie zal binnenkort al zo’n 1300 accommodaties (alle hotels, veel B&B’s, campings en vakantiehuizen) omvatten.

Voorlopig beperkt tot enkele steden, maar dit wordt stap voor stap uitgebreid naar heel Vlaanderen. En dat is belangrijk: de helft van alle overnachtingen vindt tegenwoordig plaats dicht bij huis.

Ons doel is om u op zo korte mogelijke termijn een bestand van 5 tot 6000 accommodaties voor Vlaanderen aan te kunnen beiden.

Wij zijn benieuwd wat u van dit aanbod vindt en graag uw mening hoort. waarvan onze applicatie is goedgekeurd en live is, willen we meer bekendheid geven aan de site.

Helpt u ons dan door de site aan te bevelen?

Overbeen:

Wij maken het zoeken zo eenvoudig mogelijk. Compleet, transparant en altijd zonder provisie. U komt rechtstreeks in contact met de accommodatie, soms via een directe boekingsknop, soms alleen met een telefoonnummer of e-mailadres.

Elke accommodatie heeft een eigen pagina (“verkopers”), waar u alle beschikbare informatie terugvindt. Waar mogelijk hebben we vooraf afgestemd met de aanbieder, zodat ook extra details en fotomateriaal (met toestemming) getoond kunnen worden.

Vind uw verblijf op locatie. Op de kaart ziet u de exacte locatie van de accommodatie, vaak tot op huisnummerniveau.

Daarbij tonen we een fotoreeks in slider-vorm: meestal beginnend met het exterieur, daarna de kamers, en eindigend met ontbijtbeelden. Verder vindt u alle essentiële informatie uit de Vlaamse databank, aangevuld met extra’s van de aanbieder, zoals prijzen, BTW- en bankgegevens (optioneel).

Sommige accommodaties kiezen ervoor om ons te toe te staanook links naar aanbiedingensites te tonen (maximaal drie).

Dit geeft u de mogelijkheid om in gesprek te gaan over de verschillen in prijs en voorwaarden.

Niet elke aanbieder staat ons dit toe.

In dat geval vindt u een overzicht van de bekendste aanbiedingssites bij onze FAQ.

Wij gaan er van uit dat u met plezier gebruik maakt van nightsay.be en wensen u succes daarbij.

Het overnachtingsteam,
Peter Bruins, Gion Bruins en Claudia Willems (vrouw van Gion).

Who is behind Overnightstay?

Gion

Gion

Vennoot Trademore Online VOF

Peter

Peter

Vennoot Trademore Online VOF

Which partners support Overnightstay?

NeoLogix

De samenwerking met Neologix dateert uit 2006.

Ze hebben vele projecten afgehandeld en ontwikkeld tot een middelgroot internetbedrijf uit Trivandrum, India. Ze hebben verschillende grote projecten voor ons uitgevoerd, waaronder de Trademore Online-applicatie. Dit project werd later uitgebreid met de CityWebShops-applicatie. Beide applicaties zijn door Neologix gebouwd in Coldfusion.

Ook op persoonlijk vlak is er een vriendschap ontstaan. Jaren geleden waren Gion en zijn moeder, Josje. eregasten op de bruiloft van een van hun partners.
Thiruvananthapuram (Trivandrum) is een grote universiteitsstad in India, bekend om haar IT-opleidingen op universitair niveau. De drie partners hebben er met succes hun master in de computerwetenschappen afgerond, en veel medewerkers van Neologix komen er ook vandaan.

Hun belangrijkste contact met klanten heeft geleid tot sterke banden en een brede kennis van het bedrijfsleven. Wij hebben met onze kennis van de Europese handelsstructuur bijgedragen aan de uitbreiding van hun kennis op het gebied van supply chain management.
Ga voor meer informatie naar:  www.nlindia.com